donderdag 11 december 2008

Krabbels

Gisteren heb ik mijn eerste tekenlessen gehad. In dit blok van zes lessen leren we in perspectief schetsen. Dus vooral rechte lijnen zonder lineaal tekenen, wat best moeilijk is. Na een korte uitleg van de docent, moesten we eerst een paar blokjes tekenen, één onder de horizon, één erboven en één erop. Ook moesten we natuurlijk twee verdwijnpunten er bij bedenken.
Vooral rechte lijnen tekenen vind ik moeilijk, maar dat schijnt volgens de leraar een kwestie van oefenen te zijn.
Na het blokje moesten we een tafel gaan tekenen, met de poten iets naar binnen gezet en de horizon en verdwijnpunten buiten het papier.
Dat ging eigenlijk best goed, dus heb ik er nog maar één getekend, ook omdat die stippellijntjes eigenlijk niet nodig waren. Bij schetsen moet je alleen tekenen wat je ziet.
Nu moesten we een moeilijker ding maken, namelijk een zwaluwstaart verbinding, maar dan uit elkaar geschoven. Dit was mijn eerste poging:
En dit mijn tweede, die ik beter geworden vind.
Dit is zo'n beetje wat we doen, zo veel mogelijk oefenen en tekenen. Dus ik zal mijn tekeningetjes ook zo nu en dan op het weblog zetten.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Joris,
Leuk weblog om te lezen, wist niet dat jij het zo uitgebreid bijhield. Mooi man, dat kan zo uitgeprint als portfolio dienen!! Ik ga zo een kopje "links" aan m'n site toevoegen en zal je vermelden. Verder kan ik je vreugdevol meededelen dat ik nu dreamweaver cs4 op m'n pc heb!!! het is gelukt!! Ok, daar ga ik dus mee knutselen. Heele fijne vakantie, ik wilde je zaterdag nog een goede kerst en gelukkig nieuwjaar wensen maar doe dat bij deze dus!!:) Tot volgend jaar! groet, Michiel