dinsdag 11 november 2008

Hamer 1


Deze hamer heb ik op de draaibank gemaakt. Van docent Herman mochten degenen die dat wilden, een hamer gaan draaien.
Doordat mijn stuk hout niet groot genoeg was, moest ik eerst een steel van essen maken, die ik op maat moest draaien.
De hamerkop is van een stuk afvalhout dat ik van klasgenoot Dave heb gekregen. Wat voor hout het is weet ik niet. In ieder geval zwaar.

Ik had een klein beetje moeite met de gutsen in bedwang houden, maar eigenlijk hield ik die te krampachtig vast. Daardoor zitten er een paar kleine beschadigingen en putjes in de kop.

Nu heb ik hem al gebruikt om de inkrozingen in de zaagplank te steken en, toen ik een houtverbreding had gelijmd voor mijn kist, om de vast gelijmde lijmklosjes weer los te slaan. Je ziet wel dat het hout dan meteen gaan butsen, maar dat hoort eigenlijk wel bij een hamer.

Ik vind hem erg mooi geworden. Zeker voor het allereerste werkstuk dat ik ooit heb gemaakt op een draaibank.

Geen opmerkingen: