dinsdag 22 september 2009

Regels en poten

Afgelopen weekend heb ik de regels pas gemaakt op de gaten. Eerst met de stationairfrees pennen slaan en dan met de hand en beitel menageren/op maat maken. Een simpel maar tijdrovend klusje, waar ik het hele weekend mee bezig was.
Na het pennen slaan, heb ik met de japanse zagen de pennen grof op maat gezaagd.
Nu kon ik beginnen met het netto op maat maken. De pennen moeten precies in de gaten passen en dan ook loodrecht op de poten staan.
Met een beitel heb ik de boel rond en vlak gemaakt. Heel erg netjes hoeft dat niet, want het verdwijnt toch in het gat. Uiteindelijk had ik vier regels met aan beide kanten mooie pennen.
Die ook goed in de gaten passen. Deze moet een beetje aangedrukt worden, maar het hout dat ik gebruik is best zacht, dus dat gaat wel lukken.
Volgende week wat groeven frezen voor de bladwervels, en dan aan het blad beginnen!

Geen opmerkingen: