vrijdag 29 mei 2009

Tafels

Veel gedaan vandaag. We begonnen met het tegenfineren van de tafel die we aan het fineren zijn. Dat hebben we gedaan met de zelf gemaakte fineerpers.
Al die holtes en gebogen balkjes zorgen ervoor dat de druk overal gelijkmatig verdeeld is over de plaat en het fineer. Omdat we dit al een keer gedaan hadden ging dit allemaal vrij snel.
Dan het jaloersmakende gedeelte van de dag. Joris kreeg een tweedehands lintzaagje geleverd. Dus die konden we helemaal gaan fine-tunen en af- en instellen. Dat was een heel gedoe, omdat de er eerst een zaag inzat van een ander merk, waardoor het ding niet recht zaagde. Maar toen we een goede er om hadden gedaan, liep het ding als een trein. Nog wat blokjes eronder gemonteerd, zodat we de afzuiging goed konden aansluiten, en klaar was ie!
Maar toen kwam het belangrijkste, we gingen namelijk de tafels monteren! Dat waren alleen nog maar losse onderdelen. Dat zie je op de volgende foto van de serre, waar ze door verspreid lagen. Achterin zie je ook nog de stoeltjes staan.
Al snel hadden we een tafeltje af en konden we een gezellig setje neerzetten.
Er moest aan elk tafeltje veel gefine-tuned en gesleuteld worden voordat ze makkelijk in en uitgeklapt konden worden. Maar na een middag hard werken, schelden en extreem flauwe grappen maken, was het gevoel van triomf groot!

1 opmerking:

Michiel van Dijk zei

Hé Joris, ik kwam toevallig weer eens op je blog, echt super toffe stage lijkt me!! Wel har werken maar je leert wel erg veel zo denk ik. Stoelen zijn best moeilijk volgens mij en zeker als het klapstoelen zijn. Ik ben benieuwd meer te horen! Groet, Michiel